miercuri, 6 ianuarie 2010

Ce m-a impresionat pe mine in seara aceasta? Eh bine, la un moment dat m-a chemat tata in sufragerie cunoscandu-mi dragostea pentru arta and so forth sa imi arate o chestie pe care o consider cel putin ciudata.

Un film, la care, de altfel nu m-as fi gandit sa ma uit, mi-a placut foarte mult si m-a lasat uimita. Probabil ca daca mi-ar fi povestit cineva as fi zis ca este nebun si ca este imposibil ca acest lucru sa fie adevarat.

Filmul se numeste "Lumea vazuta de Ion B.". V-ati fi uitat la asa ceva? Sincer, eu nu. Pentru ca 1. nu am mai auzit de acest Ion B. in viata mea si 2. pentru ca este un film romanesc. Insa, precum am mai spus, am ramas placut surprinsa.

Stiti cum imi plac mie povestile extraordinare ale unor oameni simpli si fara prea multa cultura care ajung faimosi contrar a ceea ce e normal. Ion B... Ion Barladeanu este un batran in varsta de vreo 60 si ceva de ani, din Bucuresti. El traia sub cerul liber undeva intr-o curte de langa ghena unui bloc unde se aruncau gunoaie dormind doar pe o saltea. Surprinzator este faptul ca de-a lungul anilor a decupat imagini din ziare, din reviste si din orice altceva a putut gasi si a creat colaje. Aproximativ 900 pana in anii 1990. Voi v-ati gandi ca un astfel de om ar avea asa ceva de aratat? Eh bine, probabil ca nu.

Norocul sau, insa, a fost ca un artist l-a descoperit si s-a dus imediat la un barbat care se ocupa de galerii... Asa a ajuns un batran care se ocupa cu stransul gunoiului, care nu a avut o viata usoara, care nu a avut prea multa educatie, insa care a avut incredibil de mult talent si o inteligenta nativa un artist consacrat. Probabil ca daca ii spuneati in 2008 - filmul si descoperirea lui a avut loc in 2009 - ca va avea expozitii alaturi de Andy Warhol la Londra ar fi ras de voi copios. Insa, acum are motive sa rada: in film, o lucrare de-a sa ajungea la 1700 de euro sau mai mult... Probabil ca acum, dupa o expozitie la Londra alaturi de doi artisti consacrati (Andy Warhol si Marcel Duchamp) si o expozitie individuala la Paris, lucrarile batranului valoreaza si mai mult de atat.

Lucrarile sale vechi au, in general, un mesaj politic, anticomunist.

Ma impresioneaza acest fel de oameni. Sincer, sunt de admirat. Si au si un noroc fantastic. Dar, adevarul este ca ar fi si cazul dupa lucrurile prin care trec pana sa ajunga acolo unde sunt.

Niciun comentariu: