joi, 10 decembrie 2009

this is war


Nu, nu vreau sa declar razboi nimanui, ci acesta este titlul noului album al celor de la 30 Seconds To Mars - This Is War. Este, fara indoiala diferit de albumele anterioare, insa este special in felul sau. Abia am terminat sa il ascult si pot sa spun ca unele melodii imi plac incredibil de mult.

Incep prin a vorbi despre o premiera in istoria formatiei. Jared si compania au cantat alaturi de Kanye West - desi acum ceva timp au facut cover la melodia "Stronger" a a cestuia - si au produs melodia "Hurricane". Combinatia dintre stilul alternativ al celor de la 30STM si stilul lui Kanye nu este neaparat ceva incredibil, insa trebuie sa recunosc faptul ca este cu adevarat inedit.

Ceea ce banuiesc ca este primul single de pe acest album - are videoclip - este "Kings and Queens". Aceasta melodie este cu siguranta un ground-breaker. Adica este incredibila ca sound si are incredibil de mult subinteles. Dupa parerea mea aceasta melodie are ca tema principala un fel de sfarsit al lumii (The age of man is over.) cauzat de felul nostru de a fi, de nenorocirile noastre, de pacate ("We stole our new lives,/ Through blood and pain, In defense of our dreams."). De asemenea cred ca se refera si la faptul ca oamenilor nu le mai pasa de ceea ce este moral, de ceea ce este drept ("We were [...]/ The sons of a Lesser God").

Melodia "This Is War" care da si titlul albumului, este de asemeni, dupa parerea mea, o reusita. Versurile, desi cu un subiect care ar putea fi considerat cliseic - lupta, razvboiul, batalia - au un mod unic si extraordinar de a-l aborda. ("It's the moment of truth and the moment to lie/ The moment to live and the moment to die/ The moment to fight, the moment to fight, to fight, to fight, to fight"). Sfarsitul melodiei da de asemenea, impresia inceputului unei noi lumi ("I do believe in the light/ Raise your hands up to the sky/ The fight is done/ The war is won/ Lift your hands/ Towards the sun").

Trackul meu preferat de pe acest album, desi poate cel mai ciudat este "100 Suns". Nu are foarte multe versuri asa ca imi permit sa le postez pe toate.
"I believe in nothing
Not the end and not the start
I believe in nothing
Not the earth and not the stars
I believe in nothing
Not the day and not the dark
I believe in nothing
But the beating of our hearts
I believe in nothing
One hundred suns until we part
I believe in nothing
Not in Satan, not in God
I believe in nothing
Not in peace and not in war
I believe in nothing
But the truth of who we are"

Eh bine, ce pot spune despre aceasta melodie? Este pretty much self explanatory. Si pot sa adaug ca in mare parte cu exceptia catorva lucruri pot sa fiu de acord cu ea. Siii tema preferata a acestui album (the war) apare din nou.

Poate cea mai violenta melodie de pe album, "Night Of The Hunter" ne prezinta inca din titlu o tema cu care suntem obisnuiti de la 30STM: the hunter (vanatorul). Una dintre strofe este oarecum altceva decat ceva ce ne asteptam noi de la Jared Leto and the gang : ("Blessed by a bitch from a bastard's seed/ Pleasure to meet you but prepare to bleed/ Rise, I'll rise, I'll rise/ Skinned her alive, ripped her apart/ Scattered her ashes, buried her heart/Rise up above it, high up above and see") insa mi se pare foarte frumos felul in care e scris.

"Closer To The Edge", "Alibi" si "Vox Populi" sunt melodii interesante, insa nu pot sa zic ca se numara printre preferatele mele. Imi place sa le ascult, la fel ca tot albumul, dar nu sunt genul de melodii pe care le-as asculta pe repeat in mod obsesiv. Cel putin nu momentan. "Equinox" ar fi una dintre preferatele mele, insa nu prezinta versuri si cu toate ca este o melodie minunata, nu poti sa o asculti la nesfarsit.

"A Call To War" se integreaza in tema principala a albumului. After all "This Is War" and during this period of time men receive "A Call To Arms", don't they? Melodia discuta lupta obositoare, posibila dorinta de a te opri din aceasta lupta sau posibilitatea victoriei ("Ever want to be free?/ Do you even remember?/ Want to be God, the Devil like me?/ Ever want to just stop?/ Do you want to surrender?/ Or fight for victory?").

"Escape" are relativ foarte putine versuri, insa partea instrumentala este minunata. "Search and Destroy" aminteste de originea umana si nedivina a oamenilor... Lucru care poate fi demonstrat prin alte versuri: "So my toy heaven is a hell ", "Found my faith/ Living in sin ".

Ultima melodie care a mai ramas de pus in discutie, "Stranger In A Strange Land", mi se pare poate cea mai disturbing melodie dintre toate. Nu voi spune nimic despre versuri. Va trebui sa o ascultati voi sa vedeti cum e.

In concluzie, "This Is War" de la 30 Seconds To Mars este cu siguranta, ceva ce nu vreti sa ratati.

[am adaugat in playlist "Kings and Queens" si "100 Suns"]

EDIT: Mi s-a sters complet playlistul si mi l-am refacut

Un comentariu:

alexutza16 spunea...

chiar imi plac versurile melodiei :D